Ministerstwo Tekstu

Tytuł najlepsi 2021 Oferteo -Ministerstwo Tekstu copywriter

Słowa kluczowe – czym są? Jak je wyszukiwać?

Słowa kluczowe przykłady

Słowa kluczowe to strategiczny elementy tekstów SEO. Taki diament w koronie.
Pula silnych fraz związanych z Twoim biznesem jest Ci potrzebna zarówno wtedy, gdy stawiasz na reklamę płatną, jak i wierzysz w efekty pozycjonowania organicznego.
Dziś  dowiesz się więc, czym są frazy kluczowe, jak i gdzie ich szukać.

Rodzaje słów kluczowych

Słowa kluczowe, frazy kluczowe, keywordsy to jedno lub wielowyrazowe hasła wpisywane w okno wyszukiwarki. Na nich bazuje dobry tekst SEO, który poprawia pozycję Twojej strony w Google.

Frazy kluczowe powinny pojawiać się w odpowiedniej ilości i zagęszczeniu. Te parametry można łatwo skontrolować za pomocą wtyczki Yoast SEO dla WordPressa, którą polecam zainstalować. Jeśli interesuje Cię temat pisania pod SEO, koniecznie przeczytaj wpis: W jaki sposób pisać teksty SEO?.

Słowa kluczowe mogą dzielić się na:

  • Ogólne – jedno- lub dwuwyrazowe, np. buty damskie, samochód, dieta bezglutenowa. Są popularne, mają bardzo dużą liczbę miesięcznych wyszukiwań. Poleganie na tego typu słowach kluczowych jest więc dość karkołomne.

  • Frazy typu long tail – nazywane frazami z długiego ogona. Tworzy je kilka wyrazów, są bardziej szczegółowe, precyzyjne, np. jak założyć profil zaufany, buty zimowe na koturnie, iPhone Apple 12 Pro 128 GB. Wyróżniają się mniejszą konkurencyjnością. Wobec tego warto je stosować.

  • Frazy brandowe – zawierają w sobie nazwę marki. Tutaj mamy już do czynienia ze świadomym użytkownikiem, który zna markę – np. teksty Seo Ministerstwo Tekstu, suszarka bębnowa Media Expert.

  • Lokalne – posiadają nazwę regionu, miasta lub dzielnicy, np. fryzjer Kraków, galwanizacja Wawer cennik.

Powyższy podział słów kluczowych można pogłębić, wyodrębniając m.in. frazy sezonowe (np. prezent na Mikołajki) czy frazy typu evergreen, czyli zawsze przydatne (np. jak wyczyścić pralkę).

Jak dobrać słowa kluczowe do tekstu?

„Wejdź w buty” docelowych odbiorców. Pomyśl, co mogą wpisywać w wyszukiwarkę, żeby otrzymać pożądaną odpowiedź, produkt czy usługę. Jakim słownictwem będą się posługiwali?

jaki tablet do czytania – wpisuje w Google Ewa. Ty jako właściciel sklepu z elektroniką posiadasz ranking takich urządzeń na swojej stronie, który nie dość, że zawiera w sobie pytanie Ewy, to jeszcze na nie odpowiada.

naprawa zmywarek warszawa – wstukuje Piotr. Wyskakuje mu strona Twojej firmy, zajmująca się naprawą sprzętów AGD. Piotrowa zmywarka będzie zreperowana. 🙂

Dobra rada! Bądź zawsze o krok do przodu.

  • Śledź fora branżowe, komentarze w social mediach i pod artykułami.

     

  • Zobacz, jakie pytania najczęściej padają, co budzi wątpliwości Twojej grupy docelowej. Twórz treści, które na te pytania odpowiadają.

     

  • Dla każdego tekstu ustal jedno główne słowo kluczowe. Pamiętaj, że możesz je swobodnie odmieniać, stosować synonimy.

Osobą, która zajmuje się pisaniem tekstów pod SEO, jest SEO copywriter. Być może ktoś taki jest Ci potrzebny. Jeśli tak, napisz do mnie.

Wyszukiwanie słów kluczowych

Nawet jeżeli wytypujesz repertuar słów kluczowych, nie masz pewności, czy pasują one do intencji użytkowników (nie wiesz, czy dobrze ubrałeś/ubrałaś wspomniane buty odbiorcy). Używanie stworzonych przez siebie fraz bez jakiegokolwiek potwierdzenia, może być strzelaniem na oślep. Swoją listę skonfrontuj więc z danymi, jakie posiadają narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych.

Planer słów kluczowych Google Ads

Klasyka gatunku. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z tematem pisania tekstów pod SEO, skorzystaj z Google Ads. Po wpisaniu swoich fraz otrzymasz przejrzyste informacje na temat miesięcznej liczby wyszukiwań oraz konkurencyjności danego słowa. Ponadto oprócz danych dotyczących keywordsów z Twojej listy, Planner Google przedstawia Ci swoje propozycje.

Lubię to narzędzie, bo daje wiele możliwości. Jedną z nich jest zbadanie, na jakie frazy kluczowe pozycjonuje się Twoja konkurencja. To przecież cenne informacje, prawda?

Poniżej podpowiadam jak to zrobić:

Narzędzia i ustawieniaPoznaj nowe słowa kluczoweZacznij od witryny

Wpisz domenę lub stronę, by znaleźć słowa kluczowe – podajesz adres witryny swojej konkurencji

Wykorzystaj wszystkie strony witryny: przykladowastrona.pl – narzędzie analizuje globalnie całą zawartość witryny w poszukiwaniu fraz.

Użyj tylko tej strony: przykladowastrona.pl – poszukiwanie keywordsów odbywa się tylko w obrębie jednej strony, w tym przypadku strony głównej.

Taką analizę można przeprowadzić również dzięki stronie SimilarWeb czy Ubersuggest.

Ubersuggest

Moim zdaniem to narzędzie bardzo podobne do Google Ads i równie intuicyjne. Jest pomocne szczególnie do wyszukiwania fraz z długiego ogona.

Answer the Public

Rewelacyjna baza słów kluczowych z „pierwszej ręki”. Oznacza to, że Answer the Public gromadzi zapytania użytkowników powiązanych z konkretną frazą. To kopalnia pomysłów. Jeśli tworzysz artykuły blogowe, voilà – tu znajdziesz gotowe tematy.

Keyword Tool

To mądre narzędzie zaciąga frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google. Korzystając z Keyword Tool, otrzymujemy nie tylko te frazy, ale i pokrewne słowa kluczowe oraz sugestie.

Sugestie Google

Podpowiedzi Google ukazujące się zarówno w oknie wyszukiwarki, jak i na dole strony są naprawdę cenne. Wpisując hasło: wymiana oleju otrzymujemy przybliżone tematycznie frazy, m.in.:

  • wymiana oleju w skrzyni biegów,
  • wymiana oleju i filtrów cena,
  •  ile kosztuje wymiana oleju w UK,
  • co ile wymiana oleju.

Podpowiedzi generują więc przydatne informacje nie tylko dla wyszukujących produktów, usług czy odpowiedzi na swoje pytania, ale także dla osób poszukujących słów kluczowych.

Polecam nie skupiać się na jednym sposobie dobierania fraz. Bierz pod uwagę przynajmniej dwa narzędzia. Słowa kluczowe to integralny element skutecznych tekstów pozycjonerskich. Jeśli na ich wyszukiwaniu spędzisz długie godziny, nie trać zapału. Uwierz mi, że w tej kwestii wysiłek zawsze się opłaca.