Ministerstwo Tekstu

Tytuł najlepsi 2021 Oferteo -Ministerstwo Tekstu copywriter

Profesjonalny Copywriter – kto to? Czym się zajmuje?

Profesjonalny copywriter - klawiatura

Tekst dysponuje ogromnym potencjałem. Odpowiednio zaprojektowany przyciąga czytelników, dociera do oczekiwanej grupy odbiorców i przekonuje ją. Autentycznie.
Wiarygodnych treści potrzebuje i marketing tradycyjny, i ten praktykowany w przestrzeni online. Kto stoi za pisaniem artykułów blogowych, opisów produktów do sklepów internetowych, tworzeniem haseł reklamowych czy tekstów na ulotki?
Profesjonalny copywriter. Wyjaśnijmy, kim jest i na czym naprawdę polega jego praca.

Kim jest copywriter?

To twórca tekstów realizujących cele marketingowe.

Czym zajmuje się profesjonalny copywriter?

Poszukiwaniem inspiracji, pisaniem, projektowaniem treści. Copywriter to bardzo ogólny i jednocześnie pojemny wyraz. Mieści się w nim kilka specjalizacji. Dla lepszego zrozumienia pracy copywritera warto wyjaśnić każdą z nich.

Webwriter

Tworzy treści na potrzeby internetu. Z jego usług copywriterskich korzystają właściciele stron www oraz sklepów internetowych. Webwriter może zaproponować im:

  •  teksty na stronę „o mnie” lub inne podstrony,
  • artykuły prezentujące wybrane produkty czy usługi,
  • wpisy blogowe.

Podczas pisania treści przeznaczonej publikacji w internecie webwriter przywiązuje wagę nie tylko do merytorycznej zawartości tekstu, ale i jego wyglądu. Ważna jest przejrzystość i czytelność. Tekst musi być łatwy w skanowaniu. Tak! Użytkownicy internetu nie czytają, tylko skanują tekst! Nagłówki, akapity, punktory, pogrubienia naprawdę robią robotę. Kto chciałby zderzyć się ze ścianą tekstu. No kto?

Webwriter, czyli profesjonalny copywriter piszący teksty do internetu, trzyma się zasady: zwięzłość, rzeczowość, użyteczność. Czytelnik „na tacy” otrzymuje konkretne odpowiedzi na swoje pytania, nawet bez szczególnego zagłębiania się w treść.

Content writer

Działa tylko w obszarze online tak jak webwriter. Często nazwy tych dwóch specjalizacji traktowane są jako synonimy.

Najprościej mówiąc content writer, przygotowuje i dostarcza content, czyli tekst. Content copywriting to kluczowe narzędzie content marketingu, czyli marketingu treści.

Rzetelny, specjalistyczny, branżowy content ma trafić do sprecyzowanej grupy odbiorców poprzez różne kanały dystrybucji. Odbiorca i jego potrzeby to clou marketingu treści, niezależnie od tego, jakie cele zamierza się osiągnąć. To on ostatecznie decyduje o tym, czy to, co czyta stanowi dla niego wartość.
Teksty tworzone w ramach działań contnent marketingowych to m.in.:

– artykuły blogowe,
– artykuły poradnikowe,
– teksty specjalistyczne i eksperckie,
– opisy produktów,
– recenzje.

Nawiązując współpracę z profesjonalnym copywriterem działającym w sieci, czyli content writerem, można liczyć teksty, które:

• są zoptymalizowane pod kątem SEO i poprawiają widoczność strony w Google,
• stawiają markę w roli eksperta,
• docierają do pożądanego odbiorcy i zamieniają go w aktywnego klienta.

SEO copywriter

Firmy obecne w internecie łamią sobie głowę na tym, jak poprawić swoją widoczność w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć potencjalnych klientów. Z pomocą przychodzą im teksty SEO. Za ich tworzenie odpowiada profesjonalny copywriter doskonale znający zasady projektowania treści przyjaznych algorytmom wyszukiwarek. To właśnie teksty z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi wspierają proces pozycjonowania i stanowią jego fundamentalne ogniwo.

SEO copywriter tworzy m.in.:

– treści na strony www,
– opisy produktów,
– opisy kategorii,
– artykuły blogowe.

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google szanuje unikalne i merytoryczne treści. Dzień w dzień toczy się walka o najdogodniejszą pozycję w rankingu wyszukiwarki. A konkurencja nie dość, że nie śpi, to jest olbrzymia. Czym strony internetowe i e-sklepy mogą wypracować sobie godziwą widoczność w sieci? SEO copywritingiem. Tekstami zoptymalizowanymi pod kątem SEO. Takimi, które mają:

• celnie dobrane i rozmieszczone frazy kluczowe (inaczej słowa kluczowe, keywords),
• odpowiednią strukturę nagłówków,
• prawidłowe linkowanie.

Google jest bystry. Mierne teksty naszpikowane keywordsami mogą go rozdrażnić. Permanentne nadużywanie jego cierpliwości w praktyce kończy się karą nałożoną na stronę internetową.

Ghost writer

To dość enigmatyczna nazwa copywritera. Autor widmo tworzy tekst, ale zawsze pozostaje w jego cieniu. Jest anonimowy. Nie podpisuje się swoim imieniem i nazwiskiem. Ghost writer pisze artykuły prasowe, książki, publikacje online, jednak zrzeka się swoim praw autorskich na rzecz osoby zlecającej. W związku z tym jego cennik prezentuje naprawdę potężne sumy.

Jak znaleźć profesjonalnego copywritera?

Kto szuka, ten znajdzie. 🙂 Ty, już nie musisz. Napisz do mnie.