Naming firmy, produktów i usług
Do zbudowania silniej, rozpoznawalnej marki dąży każda debiutująca firma, niezależnie od branży.
Wierzysz w wartość swojego przedsięwzięcia?
Spraw, żeby Twoi potencjalni odbiorcy też uwierzyli.
Zanim jednak poznają możliwości, jakie możesz im zaserwować, muszą najpierw poznać Ciebie.
Więc przedstaw się!
Naming, czyli tworzenie nazw, to arcyważny obszar brandingu, od którego często zależy „być” albo „nie być” biznesowego istnienia.
Nie masz pomysłu na kreatywną nazwę firmy, usług lub produktów? Chętnie Ci pomogę!
Świadoma nazwa czyni cuda
Słyszysz Apple i wiesz, że nie musisz medytować jak buddyjski mnich nad korzyścią kupna legendarnego Macbooka.
Dlaczego?
Bo bez większego namysłu mógłbyś zastąpić nazwę Apple takimi synonimami, jak: jakość, prestiż, innowacja.
I to są dla Ciebie najmocniejsze argumenty, przemawiające za posiadaniem „applowskiego rarytasu”.
O emocjo!
Efektem namingu jest nazwa, która chodzi Ci po głowie tak jak nóżka do refrenu skocznej piosenki.
Doskonały naming rządzi emocjami, a to najpotężniejsza władza.
Co mogę dla Ciebie zrobić?
Stworzyć kreatywną i unikalną nazwę dla Twojej firmy, która będzie idealnie dopasowana do charakteru działalności.
Zaproponować Ci oryginalny naming dostosowany do produktów lub usług, jakie masz do zaoferowania swoim klientom.
Zweryfikować, czy domena z najbardziej popularnymi końcówkami jest wolna dla Twojej nazwy.
Przedstawić Ci hasła reklamowe związane z profilem firmy, produktem bądź usługą.
Naming i sztuka zapamiętywania
- Naming pomaga Ci stworzyć dzieło totalne, nazwę która towarzyszy Twojemu przedsięwzięciu od początku do końca.
- Nazwa jest najważniejsza, logo zawsze można zmodyfikować bez większych konsekwencji.
- Nazwa to nośnik emocji, jej główny cel stanowi dotarcie do świadomości odbiorcy.
- Nazwa zadecyduje o tym, jak postrzegać Cię będą Twoi klienci, kontrahenci, a także potencjalni pracownicy.
Nazwą firmy, produktu czy usługi wyjdź poza schematy
Wymyślanie nazwy firmy, produktu czy usługi pod wpływem impulsu to strzał w kolano. Do tego bardzo bolesny.
- Zapomnij o dziwacznych trendach!
- Nie kopiuj konkurencji!
- Nie asekuruj się „bezpiecznymi” nazwami, które zamiast trzęsienia ziemi wywołają ziewanie!
- Nie marnuj potencjału swojej marki!
Bądź w posiadaniu takiej nazwy, z którą chcesz się utożsamiać, z której będziesz dumny!
Kiedy naming odnosi sukces?
Wtedy, gdy nazwa:
- jest ponadczasowa
- buduje konkretne skojarzenia
- zapada w pamięć
- angażuje
Naming - cennik
Ceny za naming nie należą do najniższych.
Weź pod uwagę, że to najbardziej kreatywna i wymagająca forma tworzenia treści.
To filozofia projektowania oparta na logicznej strategii.
Nazwa osadzona w kontekście i wcielona w życie należycie, będzie inwestycją zwrotną.